Veïns de la zona del Fòrum, entre Sant Adrià i Barcelona, han lamentat la “claudicació” de l’alcaldessa de la capital catalana, Ada Colau, davant del “xantatge descarat” dels organitzadors del Primavera Sound, que aquesta setmana han obert la porta a endur-se l’esdeveniment a una altra ciutat.
Per això han creat la plataforma Stop Concerts Fòrum, que vol respondre a la “manca de rigor” i a “l’incompliment” dels compromisos sorgits de la taula de seguiment del festival. En aquest sentit han lamentat el canvi de discurs de Colau sobre el que, afirmen, es va pactar en aquella taula, que és que el model de dos caps de setmana seria “una excepcionalitat”.
Colau ha afirmat que el Primavera seria a Barcelona almenys fins al 2023 i seguint aquest model. Les entitats veïnals dels barris Maresme, Besòs, Fòrum i Diagonal Mar, a banda de veïns a títol particular de Barcelona i Sant Adrià de Besòs, han afirmat que a l’última taula, celebrada el 15 de setembre, es van tractar assumptes referents al “nou model escalable” per aplicar-lo a altres esdeveniments musicals, a partir del “nou model Primavera Sound”. Es va parlar de la neteja dels espais exteriors al Fòrum, del dispositiu de seguretat previst, de la “repercussió acústica” o dels problemes de mobilitat i la inserció laboral.