El projecte artístic En Residència segueix avançant a Sant Adrià

Els set grups d’En Residència-Besòs han estat elaborant una crònica de les seves experiències com a participants del programa en format blog

Durant els mesos de febrer i març, els alumnes, artistes i docents dels set instituts públics del Besòs que formen part de la 16ª edició del projecte En Residència – l’Institut-Escola La Mina, l’Institut Barres i Ones, l’Institut La Bastida, l’Institut La Ferreria, l’Institut-Escola Turó d’En Caritg, l’Institut Manuel Vázquez Montalbán i l’Institut La Ribera – han compartit els seus processos de creació amb la resta del professorat i l’equip directiu dels respectius instituts.

Anomenat “Sessió Oberta”, aquest format està concebut com un espai de prova i error, on els grups presenten el recorregut que han estat fent durant els últims mesos i conviden a una reflexió conjunta sobre l’estat actual del seu procés artístic. La diversitat de disciplines que acull el projecte es veu reflectida en la multitud de formes de presentació: lectures dramatitzades, petites peces de dansa, tallers d’experimentació científica, exercicis d’il·lustració i peces sonores.

Durant tot el curs, els set grups d’En Residència-Besòs han estat elaborant una crònica de les seves experiències com a participants del programa en format blog, i en molts s’inclouen relats sobre les sessions obertes. Els blogs d’En Residència són un bon recurs per a seguir de prop el treball d’experimentació, intercanvi de coneixement, obertura i immersió artística que estan fent els alumnes, artistes i docents amb suport dels equips mediadors.

El projecte

Des del 2009, l’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB) i el Consorci d’Educació de Barcelona (CEB) desenvolupen Creadors EN RESiDÈNCiA als instituts de Barcelona, un programa —pioner en el nostre entorn— que introdueix la creació contemporània als centres públics d’educació secundària a través del contacte directe i continuat d’un creador amb els estudiants.  EN RESiDÈNCiA, ideat en cooperació amb l’Associació A Bao A Qu, proposa als artistes que concebin una obra específicament pensada per ser duta a terme juntament amb un grup d’estudiants d’educació secundària obligatòria (ESO). Al llarg de tot el curs i dins l’horari lectiu, els alumnes participen en la seva concepció i realització.

Els creadors intervenen en els instituts com a autors, desenvolupant una obra pròpia, i la transmissió es dóna fonamentalment a través de la participació, el diàleg i el contacte directe amb l’obra i amb el seu creador. La reflexió i l’anàlisi també són parts molt importants del procés d’aprenentatge. Amb la finalitat de concretar-los i compartir-los s’han creat els blogs.

A través d’aquesta posada en contacte directe entre art i educació, l’objectiu del projecte és triple:

  • Propiciar que els alumnes descobreixin els processos propis de la creació contemporània a partir del contacte i el diàleg continuat amb un creador, i que reflexionin sobre l’art a partir de l’experiència pròpia.
  • Promoure i generar situacions i contextos que estimulin la innovació i la creativitat artístiques.
  • Afavorir que els instituts esdevinguin de manera activa espais per a la cultura, l’art i el pensament, lloc d’acollida de la creació i espai per a l’experimentació i la innovació artístiques.

ARTICLES SIMILARS

COMENTARIS

SEGUEIX-NOS

3,570FansAgradda
1,544SeguidorsSeguir
2,618SeguidorsSeguir
35SubscriptorsSubscriure