L’Ateneu Adrianenc acull la presentació de la novel·la ‘Gàngsters de Barcelona’, de Ramon Gasch i Andreu González

El passat dijous 11 d’abril, l’Ateneu Adrianenc va ser l’escenari de la presentació de Gàngsters de Barcelona, una novel·la històrica escrita a quatre mans pels escriptors Ramon Gasch i Andreu González. L’acte va comptar amb la presència d’un públic interessat en la memòria històrica, la literatura i els complexos esdeveniments socials i polítics del segle XX català.

La novel·la ens transporta a una Barcelona convulsa, en el tram final de la monarquia d’Alfons XIII i a les portes de la Guerra Civil. En aquest context, tres joves —Miquel Badia, Josep Maria Planas i Justo Bueno— protagonitzen una història marcada per les seves conviccions, somnis i contradiccions. L’obra mostra com els seus camins es creuen i s’entrellacen amb el batec de la ciutat, mentre el vent de la història arrossega les seves vides cap a un destí tràgic.

Gàngsters de Barcelona combina el rigor documental amb una narrativa viva i intensa, que retrata el paper d’activistes, periodistes i anarquistes en una època de gran tensió social i política. L’acció inclou escenaris com un atemptat a les costes del Garraf i les redaccions de diaris històrics com La Publicitat, tot passant per les lluites de la CNT i la repressió policial.

La novel·la també reflexiona sobre les conseqüències de la violència política i el cost humà d’una època marcada per les traïcions, els ideals i la brutalitat. Planes i Badia, figures ideològicament oposades, acaben unint-se per la tragèdia, víctimes de la mateixa espiral de violència.

La presentació a Sant Adrià va generar debat entre els assistents sobre la vigència de molts dels temes que tracta el llibre, com ara l’ús polític de la violència o la memòria democràtica. Els autors van destacar la voluntat de fer accessible aquest període de la història al gran públic, amb una trama apassionant però amb base real.

Amb Gàngsters de Barcelona, Gasch i González aporten una nova mirada a una època clau de la història de Catalunya, posant l’èmfasi en els protagonistes anònims i en les grans figures que van marcar una generació.

ARTICLES SIMILARS

COMENTARIS

SEGUEIX-NOS

3,570FansAgradda
1,544SeguidorsSeguir
2,618SeguidorsSeguir
35SubscriptorsSubscriure