Viatge a l’Etiòpia profunda de la mà de l’Agrupació Fotogràfica

26/02/2016 – La Sala Joan Vila i Plana acull, fins al 3 de març, la mostra ‘Terres llunyanes’, un recopilatori d’imatges preses per Andreu Noguero durant un viatge pels poblats i les tribus de la Vall d’Omo.

Exòtica exposició la que aquest mes ens ofereix l’Agrupació Fotogràfica de Sant Adrià. La Sala Joan Vila i Plana acull, fins al 3 de març, la mostra ‘Terres llunyanes’, un recopilatori d’imatges preses per Andreu Noguero durant un viatge pels poblats i les tribus de la Vall d’Omo, a Etiòpia.

 

La Vall del Baix Omo va ser declarada Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO l'any 1980 després de trobar-se a la seva regió més de 40.000 fòssils , mandíbules , ossos, dents i fragments d'esquelets. Comparteixen aquest territori uns 200.000 individus de 18 grups ètnics diferenciats (tsemay, benna, ari, bashada, mursi, bodi, hamer, karo, arbore, surma, nyangatom, bume, dassanetch o galep), dels aproximadament 45 que habiten el sud-oest etíop. Molts d'ells seminòmades que viuen en l'actualitat del pasturatge i l'agricultura, ja que la caça ha disminuït molt, a més d'estar regulada en l'actualitat por les reglamentacions dels Parcs Nacionals d'Omo i Mag, ocupant cadascun d'ells una marge del riu, que els divideix i delimita.

 

“Observar a aquestes tribus en el seu entorn natural és una experiència inoblidable i única, una amalgama de noves sensacions, i un dels espectacles més singulars i increïbles que podem imaginar, però és de témer que els costums ancestrals d'aquestes gents, la seva manera de viure i comportar-se, els seus rudimentaris estris, la seva organització social, etc. estan tràgicament desapareixent de forma excessivament veloç. Un viatge al passat que no tindrà possibilitat de realitzar-se en un futur relativament pròxim”, explica el fotògraf.

ARTICLES SIMILARS

COMENTARIS

SEGUEIX-NOS

3,570FansAgradda
1,544SeguidorsSeguir
2,580SeguidorsSeguir
35SubscriptorsSubscriure