Sant Adrià es prepara per a l’eclipsi solar del 12 d’agost amb recomanacions per protegir la vista

El pròxim 12 d’agost, els veïns de Sant Adrià de Besòs podran observar un dels fenòmens astronòmics més destacats dels darrers anys: l’eclipsi solar. Amb motiu d’aquest esdeveniment, la Generalitat ha activat un dispositiu especial de mobilitat i un programa d’actuacions per garantir que el seguiment del fenomen es faci amb totes les garanties de seguretat.

El Departament de Salut recorda que la principal recomanació és no mirar directament el Sol sense la protecció adequada. L’exposició directa als rajos solars durant un eclipsi pot provocar lesions greus i irreversibles a la retina, conegudes com a retinopatia solar, amb símptomes com visió borrosa, aparició de taques al camp visual o fins i tot pèrdua de visió.

Les autoritats adverteixen que les ulleres de sol convencionals, els vidres enfosquits o qualsevol altre mètode casolà no protegeixen dels efectes de la radiació solar. Per observar el fenomen amb seguretat cal utilitzar exclusivament ulleres homologades que compleixin la norma internacional ISO 12312-2.

Per facilitar una observació segura, el Departament de Recerca ha coordinat la distribució de 150.000 ulleres homologades als diferents punts d’observació habilitats arreu de Catalunya.

Eclipsi. Foto: Betevé

ARTICLES SIMILARS

COMENTARIS

SEGUEIX-NOS

3,570FansAgradda
1,544SeguidorsSeguir
2,618SeguidorsSeguir
35SubscriptorsSubscriure