Les obres del Campus Diagonal-Besòs avancen malgrat la crisis

28/10/13. Està en marxa la construcció de tres edificis, un dedicat a la docència i els altres a la recerca

28/10/13. La crisis econòmica no està impedint que les obres del Campus Diagonal Besòs puguin avançar tal i com estava previst. Actualment, estan en marxa part de les actuacions programades per al període 2012-2015. En concret, els treballs se centren la construcció de tres edificis. El primer d’ells, de 27.979 metres quadrats, estarà destinat a la docència i acollirà els estudis que es fan a l’Escola Universitària d’Enginyeria Tècnica Industrial de Barcelona (EUETIB). Els altres dos estan enfocats a l’àmbit de la recerca. Això és, un d’11.619 metres quadrats especialitzat en l’àmbit de l’energia i enginyeria biomèdica, que acollirà l’Institut de Recerca en Energia de Catalunya (IREC), i un altre, de 13.202 metres quadrats, destinat a la recerca de l’enginyeria de materials i l’enginyeria química. A més d’aquestes actuacions, també han començat els treballs de fonamentació i soterranis de dos edificis més.

El projecte contempla un espai d’actuació de 148.266 metres quadrats que s’estructurarà en 12 edificis, set dels quals seran d’ús universitari i els altres cinc destinats a institucions i empreses amb activitats d’R+D+I. Es preveu que acollirà més de 6.000 estudiants i 5.000 persones vinculades a empreses.

El Campus Diagonal-Besòs està liderat per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), la Generalitat de Catalunya i els ajuntament de Sant Adrià de Besòs i Barcelona. El projecte va més enllà de l’àmbit educatiu, doncs la iniciativa serà un motor per a la transformació econòmica i social d’una zona ubicada al costat del barri de La Mina. Segons els impulsors, el campus serà un factor clau per donar “continuïtat urbana a un espai fronterer entre Barcelona i Sant Adrià, però sobretot serà bàsic per dignificar i revitalitzar aquesta part del territori.

ARTICLES SIMILARS

COMENTARIS

SEGUEIX-NOS

3,570FansAgradda
1,544SeguidorsSeguir
2,573SeguidorsSeguir
35SubscriptorsSubscriure