06/03/2016 – El Sant Martí Adrianenc s’imposa en un final ajustat al Joventut Mataró, rival directe dels liles en el procés d’escalada cap a les dues primeres posicions.
Davant una autèntica final, la plantilla del Sant Martí Adrianenc oferiria una bona resposta col·lectiva. L’equip de Pedro Pérez rebia el Joventut Mataró obligat a guanyar per no despenjar-se de la pugna per les fases, però el cinquè classificat del grup D de la Primera Estatal demostraria tenir arguments per competir contra els adrianencs.
Sobreposant-se a baixes importants com les de Nacho Hernández, Jon Eguino i Álex Llorens, el Sant Martí aguantaria l’impuls inicial del Mataró, basat en una bona defensa i en ràpids contraatacs (2-6).
Després d’un temps mort demanat pels locals i de plantejar una defensa mixta sobre Bernat Muñoz, els liles començarien a carburar, ajustant el marcador fins al 10 a 11. Tot i no arribar a empatar mai, el Sant Martí Adrianenc sabria gestionar les pèrdues maresmenques per continuar enganxat al seu rival (17-18).
Ja a la segona meitat, una diana d’Álex Guerrero donaria el primer avantatge als locals (22-21), els quals anirien imposant progressivament la seva rotació superior. Davant un Joventut amb massa pèrdues, el bloc de Pedro Pérez sabria esperar el seu moment per completar una accelerada final que seria definitiva.
Després d’un temps mort (27-27), els locals encetarien un parcial de 4 a 0 iniciat amb un espectacular fly de Marc Garcia, jugador que jugaria un rol destacat per trencar el partit. Garcia (7 dines en total) anotaria tres dels últims quatre gols del Sant Martí Adrianenc al llarg dels darrers vuit minuts reglamentaris (31-27).
Aquest important resultat manté viu el somni lila d’accedir al play-off d’ascens. El conjunt de Pedro Pérez segueix quart amb 32 punts i un partit pendent, situació que el deixa a un triomf d’atrapar el Sant Quirze (34 punts i també un encontre per jugar), segon classificat. Diumenge (12:30h) vinent cal seguir fent els deures a la pista del Sant Cugat.